Fisiovital cuida de ti

(Català) Fisioteràpia en Sant Cugat Dorsalgies

Les postures cifòtiques són molts habituals a totes les etapes de la vida: quan som adolescents, perquè ens falta disciplina per posar-nos ben rectes; quan ens incorporem a la vida laboral i adquirim compromisos, perquè acudeixen les angoixes i les preocupacions i, més tard, a la vellesa, perquè el cos comença amb  retraccions i la força de la gravetat  ens va doblegant  forçant-nos, cada vegada més, a mirar el terra.

En cada etapa tenim una simptomatologia pròpia de l’edat. En l’adolescència, fan acte de presència els problemes posturals. Creixem a vegades de forma massa ràpida i el cos no pot assimilar aquest creixement, per tant, apareixen els dolors musculars  que empitjoren amb les postures de deixadesa. Més tard, en l’etapa laboral, les llargues hores davant l’ordinador i els compromisos socioeconòmics ens comporten una sèrie de contractures i sobrecàrregues per estrès. I finalment, a mesura que ens acostem a la vellesa, el cos és va plegant sobre sí mateix, Això comporta un augment del contacte de les cares articulars i un enduriment dels teixits tous que s’acompanya de pèrdua de massa muscular i degradació del cos en general.

El cas d’aquest pacient, en edat laboral avançada, presentava un dolor d’evolució d’anys. Tal era la magnitud de la malaltia que el fet d’anar en cotxe o tossir ja li representava un problema. Quan el vàrem explorar la primera vegada,  vam observar  la gran rigidesa que presentava a l’hemicós dret i la poca mobilitat del tronc, tant a les rotacions com a les lateralitzacions. Vam haver d’estovar tota la musculatura, flexibilitzar la caixa toràcica, fer-li estiraments per obrir els espais intercostals i donar-li unes pautes d’higiene postural molt específiques.